Navigácia stránky


Skoč na:

Hlavné menu
Vyhľadávanie
Obsah
Headlines


Vyhľadávanie


Navigácia stránky

Obsah


Šéf OMD: Nikdy sme toľko nesúťažili o pozornosť spotrebiteľA


03. júl 2015

"Dohadovanie je síce najdôležitejšia úloha, ktorú dnes mediálne agentúry majú, ale vôbec nie je jediná. Ak to tak je, robíte medvediu službu všetkým stranám," odkazuje agentúram globálny šéf mediálnej agentúry OMD Mainardo de Nardis v rozhovore pre Stratégie.

Máte recept na to, ako sa stať už po šiestykrát globálnou Agentúrou roka? (rebríček vyhlasuje magazín Adweek, pozn.red)
Áno, ale dobrý šéfkuchár nikdy neprezrádza ingrediencie svojho úspechu. (úsmev)

Povedali by ste, že v súčasnosti je váš biznis ťažký, ak áno prečo, ak nie, tiež prečo?
Nepovedal by som, že ťažký je to správne slovo. Skôr by som uprednostnil výraz zložitý. Na oslovenie a zásah spotrebiteľa máme dnes omnoho viac možností ako kedykoľvek predtým. A zároveň nikdy predtým sme toľko nesúťažili o pozornosť spotrebiteľa, nesnažili sme sa ho tak veľmi zaujať.

Globálny čistý príjem agentúry OMD vzrástol v roku 2014 o 13 %. Ako ste to dosiahli? Čo pre vás znamená nový biznis?
Postačí jedno slovo - dôslednosť. Dôsledne prinášať najlepšie tvorivé a investičné stratégie pre našich klientov. Dôsledne merať našu prácu v porovnaní s klientskymi KPI´s (pozn. KPI´s sú výkonnostné ukazovatele). Dôsledne využívať dáta a prinášať najlepšie insighty. Nový biznis je adrenalín rastu, ale klienti, ktorí zostávajú vďaka vášmu prístupu, to je životná energia.

Ktoré inovácie ponúkate svojim klientom a ktoré sú najobľúbenejšie naprieč krajinami?
Keby som mal vyčleniť akúkoľvek jednu vec, bola by to Vision, globálna plánovacia platforma OMD. Prostredníctvom Vision zabezpečujeme konzistentné a efektívne výstupy na všetkých našich trhoch. Platformu sme spustili minulý rok s cieľom celosvetovo prepojiť lokálne zdroje prostredníctvom nášho online plánovacieho systému. Vďaka rovnakému operačnému systému na celom svete, naši ľudia pracujú rovnakým spôsobom. Spoločne zdieľajú informácie, dáta, insighty, myšlienky a nápady, ktoré môžu implementovať na jednotlivých trhoch. Samozrejme, je to zásadné pre globálnych klientov, pretože niekto v pobočke OMD New York môže vidieť, čo sa deje so spoločným klientom napr. v Austrálii. No aj pre našich klientov je dôležité, aby vedeli, že kdekoľvek na svete pracujeme presne rovnakým spôsobom.

Aký typ klientov a ktoré segmenty sú v týchto dňoch naozaj zaujímavé? Z hľadiska globálnych značiek a jednotlivých krajín a regiónov.
Sme najväčšou mediálnou sieťou agentúr na svete a pracujeme s klientmi v rôznych segmentoch. Verím, že je dôležité mať rovnováhu medzi globálnymi a lokálnymi klientmi. Za prvé, aby nám pomohli pri vytváraní súdržnosti s cieľom zamerať sa na najvyššie štandardy kvality. Za druhé nám dávajú spätnú väzbu v tom, že môžeme súťažiť a vyhrávať na každom trhu. Čiže namiesto toho, aby som hovoril o kategorizácii klientov podľa segmentov, tak by som radšej hovoril o klientoch, ktorí nás dennodenne tlačia, aby sme boli lepšími partnermi pre ich biznis v porovnaní s tými, pre ktorých je výhodnejšie zachovávať si akési status quo. Som si istý, že viete, ktorí z klientov sú pre nás oveľa zaujímavejší a presvedčivejší!

Aké je postavenie mediálnych agentúr dnes? Je ich najväčším prínosom schopnosť vyrokovať zľavu pre klienta? Prosím, vezmite do úvahy aj veľké a malé trhy alebo jednotlivé regióny.
Médiá sú v epicentre marketingu. Sú súčasťou procesu od generovania dát, ktoré nám definujú insighty, cez relevantný obsah až po meranie. Dohadovanie je však len jedna z mnohých úloh, ktorú máme. Síce je absolútne najdôležitejšia, nie je však jediná a už vôbec nie je to, čo by nás malo charakterizovať. Ak to tak je, a spolupracujete s agentúrou len z tohto hľadiska, robíte medvediu službu všetkým stranám.

Čo je najdôležitejšie na vzťahoch agentúra - klient, agentúra - médiá okrem synergických efektov, ktoré sú dobre známe nám všetkým.
Pracujeme pre našich klientov, aby sme im pomohli komunikovať značky, vytvárame dopyt a túžbu. Vzťah klienta a agentúry má prvoradý význam. Povedal by som, že na dosiahnutie našich cieľov je naším partnerom každý, kto má pre nás pridanú hodnotu. Od klasických médií cez technologické novinky, špecialistov na obsah až po poskytovateľov dát.

Ktoré médium podľa vášho názoru stojí za to sledovať, pokiaľ ide o budúcnosť, ktoré má nasledovaniahodnú víziu, stratégiu a podobne?
Nie je to médium, prinajmenšom ešte zatiaľ nie, ale virtuálna realita zmení cestu značiek k spojeniu sa so zákazníkmi, a to v každom médiu.

Ako vidíte vo všeobecnosti význam vašich lokálnych agentúr po celom svete?
Ako som už povedal, žiadna sieť nie je silná, ak nemá na všetkých trhoch silné lokálne agentúry. A vo všeobecnosti platí, že budeme vždy takí dobrí, ako dobrá je naša najslabšia agenútra!

Aká je vaša stratégia pre blízku i pre vzdialenejšiu budúcnosť? Čo je vašou prioritou v OMD?
Určite dôraz na technológie a dáta. Chceme nájsť rovnováhu medzi insightmi a nápadmi, pretože nežijeme vo svete, ktorý je iba o big dátach. Big dáta sú základ, s ktorými niečo dosiahnete, ale len v kombinácii s jasným insightom, stratégiou a nápadmi.

Mainardo de Nardis
Mainardo de Nardis, CEO OMD Worldwide, stojí na čele najväčšej globálnej siete mediálnych agentúr. Počas jeho pôsobenia sa OMD Worldwide stala trikrát mediálnou globálnou sieťou roka podľa magazínu Adweek a v rankingu Gunn Report Media už 9 rokov po sebe figuruje ako najkreatívnejšia mediálna sieť. V komunikačnom, mediálnom biznise pôsobí už 30 rokov. Stál pri spolu zakladaní Media Network International. Sám o sebe tvrdí, že k práci stále pristupuje s rovnakou vášňou a odhodlaním ako na začiatku. OMD Worldwide má pod jeho vedením jasnú koncepciu. Jeden subjekt zjednotený ambicióznou víziou jednotného prístupu naprieč celosvetovým spektrom. Žije s rodinou v New Yorku.
SPÄŤ



Headlines


HEADLINES


Hlavné menu


Navigácia stránky