Navigácia stránky


Skoč na:

Hlavné menu
Vyhľadávanie
Obsah
Headlines


Vyhľadávanie


Navigácia stránky

Obsah


OMD mediálnou agentúrou roka 2011



OMD mediálnou globálnou agentúrou roka.
Krátko po veľkom úspechu v Cannes agentúra ďalej robí radosť klientom ako eHarmony a Frito- Lay, hovorí Katie Feola.

Bolo to ideálne mediálne partnerstvo.
V januári minulého roku OMD prezentovala v Los Angeles svoju ponuku prestížnej zoznamke eHarmony, keď si Alan Cohen, CEO OMD US, odrazu uvedomil, že to konečne celé do seba zapáda.
Po veľmi náročnom období reorganizácie a spúšťania nových jednotiek začala štruktúra OMD, so svojou presne dávkovanou zmesou analytických nástrojov a inovácie, konečne fungovať ako hodinky- a to presvedčilo klienta eHarmony.

" Vtedy v tej rokovacej miestnosti to odrazu celé do seba zapadlo a rovnaký pocit sme mali pri každej prezentácii minulý rok", spomína Cohen. " Dalo to základ celému minulému roku. "

Po desaťročí v branži našla OMD recept na to, ako zvíťaziť. Pre globálnu mediálnu agentúru roka podľa AdWeek bol minulý rok veľmi úspešný. Získala 7 z 8 klientov. Na globálnej úrovni sú novými klientmi OMD Levi´s, Tourism Australia a Group Bel, ktorí predstavujú spoločné výnosy 444 miliónov USD.

OMD nerozlúštila iba tajný kód v presviedčaní nových klientov. V júni agentúra získala 8 mediálnych levov v Cannes, čím sa stala najviac oceňovanou sieťou festivalu. Odniesla si napríklad zlatého leva za najlepšie využívanie branded content za kampaň pre Nissan " GT Academy".

CEO celosvetovej OMD Mainardo de Nardis o nádielke v Cannes povedal: " Je veľmi ťažké odmerať kreativitu. Náš spôsob je, že sa snažíme získať viac ocenení ako hocikto iný. Nie je to preto, že si sošky radi vystavujeme na recepcii, pre nás predstavujú KPI- kľučový indikátor výkonu. Je to spôsob, ako zmerať to, čo vieme poskytnúť klientovi v oblasti kreativity a inovácie."

De Nardis prebral kormidlo ako globálny CEO v roku 2009. Presťahoval sa z Londýna do New Yorku po tridsiatich rokoch reklamnej branži, z ktorých väčšinu strávil presúvaním sa ponad veľkú mláku.
De Nardis sa narodil v Taliansku do vinárskej rodiny. Rodinnú tradíciu prelomil vo veku 8 rokov, keď vyhlásil, že chce pracovať v reklame. Dnes, vo veku 51 rokov, vedie de Nardis medzinárodnú mediálnu agentúru, ktorá minulý rok zaznamenala globálne výnosy vyše 2 miliardy USD, čo predstavuje 14 % nárast oproti predchádzajúcemu roku.

Z perspektívy značky je de Nardisova " medzinárodná DNA" pre nás atraktívna, hovoria klienti OMD.

" Mainardo je svetobežník a to je pre nás veľmi dôležité", hovorí Antonio Lucio, CMO dlhodobého klienta Visa. " Do rozhovoru vstupuje pohľad amerického trhu aj z pohľadu medzinárodných trhov. "

OMD dokázala využiť svoju kreativitu aj v aktivácií accountov. Pomohla napríklad výrobcovi snackov Frito- Lay zmeniť imidž potom, ako spoločnosť začala ponúkať produkty z prírodných surovín. Tým, že OMD integrovala populárnu hru FarmVille na Facebooku, dostal Frito- Lay za jediný deň 1, 8 milióna " lajkov" a podľa Guinessovej knihy rekordov predbehol Oreo spoločnosti Nabisco v boji o najrýchlejšie rastúcu stránku značky na Facebooku.

Minulé leto OMD v spolupráci s klientom GE spustila Inkubátor inovácií- digitálne mediálne laborátorium, v ktorom skupina dvanástich starostlivo vybratých študentov- podnikateľov z prestížnych univerzít ako MIT, Harvard či Stanford vyvíjala digitálne médiá a marketingové riešenia.

" Snažíme sa nájsť novú generáciu pre to, čo príde", hovorí Cohen.

Cohen totiž vníma iniciatívy typu Inkubátor inovácií nie ako sprievodné aktivity, ale ako kľúčové pre ďalšie napredovanie agentúry.

" Nové veci, ktoré robíme, nám často získajú publikom mimo našich bežných klientov a umožňujú nám skutočne vplývať na médiá, marketing, podporu predaja a digital", hovorí. " Našim klientom vzniká pridaná hodnota spôsobom, aký sme doposiaľ nepoznali a aký naša konkurencia zatiaľ podľa všetkého nevyužíva".

Takýto postoj, ako pozeranie vpred či zapájanie novej generácie, sa zjavne páči klientom.

" Podľa mňa OMD hľadí dopredu. Vždy veľmi proaktívne hľadá nové príležitosti pre rast a skúša nové veci, " hovorí Kim Kadlec, celosvetová viceprezidentka globálnej marketingovej skupiny Johnson & Johnson, globálneho klienta OMD.

Keď sa ďalší klient, Intel, rozhodol zlepšiť imidž svojich procesorov medzi dizajnérmi a inovátormi v oblasti technológií, OMD zvolila cestu experimentovania. Spoločne s Google a Katalyst Media Ashtona Kutchera vytvorili Intel IdeaJam, sériu brainstormingov, ktoré spojili ľudí z rozličných kreatícnych oblastí, vrátane hudby, komédie, animácie, videa a vzdelávania.

Keď v novembri minulého roka IdeaJam štartoval, Kutcher oznámil, že producenti obsahu participujúci na projekte budú mať 48 hodín na to, aby vytvorili šesť častí inovatívneho digitálneho obsahu, ktoré budú potom k dispozícii na Google a YouTube.

Pre OMD sú takéto partnerstvá nielen kľúčom k posilneniu profilu klientov, no pomáhajú aj nanovo definovať kretívu a mediálne plány, ako ich poznáme.

" Musíte mať kretívnu záštitu firiem ako Katalyst, aby ste mohli byť súčasťou procesu," hovorí Cohen. " Inak by výsledok nikdy nikto nevidel- a my by sme v podstate komunikovali sami so sebou. Všetci vieme, aký je trh preplnený."

Celý článok nájdete tu



SPÄŤ



Headlines


HEADLINES

OMD mediálnou agentúrou roka 2013 podľa Adweek

New York, 9. február 2014
OMD mediálnou agentúrou roka 2013 podľa Adweek
>>


Hlavné menu


Navigácia stránky