Navigácia stránky


Skoč na:

Hlavné menu
Vyhľadávanie
Obsah
Headlines


Vyhľadávanie


Navigácia stránky

Obsah


OMD slávi úspechy pod vedením Nikki Mendonca

Pondelok, 10. november 2014

Agentúra OMD dosiahla zdanlivo nedosiahnuteľné, keď získala cenu IPA za Najefektívnejšiu sieť roka. Šéfka pre región EMEA porozprávala Davidovi Benadymu o tom, ako je to možné.

Mendonca: "Všetci sa sústredíme na to, ako pomôcť klientom rásť a hranica medzi mediálnymi a kreatívnymi agentúrami sa tak postupne stráca."

Fakty:
Vek: 44
Bydlisko: Richmond, Londýn
Obľúbené médiá: Twitter, The Economist, Grazia a Bloomberg West
Záujmy: závislosť na cestovaní
Motto: Choď do toho - veď čo najhoršie sa môže stať?

Nikki Mendonca, prezidentka OMD EMEA, si všimla výraz prekvapenia na niektorých tvárach počas udeľovania cien efektivity IPA, keď sa jej agentúra stala najefektívnejšou sieťou roka.

Šlo o úvodný ročník cien a finalistami boli aj DDB, Lowe, Grey, JWT a Ogilvy & Mather.
Pre OMD, jedinú mediálnu agentúru v hre, znamenalo získanie tohto ocenenia buď pozoruhodnú náhodu alebo znamenie, že veci sa menia.

Mendonca verí, že víťazstvo je dôkazom toho, ako sa v reklmanom preimysle ťažisko presúva od kreatívnych agenútr. "Digitálna revolúcia znamená, že všetko oddeľovanie kreatívnych a mediálnych agenútr je iba odkazom minulosti - a dnes stratilo opodstatnenie", zdôrazňuje.
"Všetci sa sústredíme na to, ako pomôcť klientom rásť a hranica medzi mediálnymi a kreatívnymi agentúrami sa tak postupne stráca."

OMD je známa tým, že zamestnáva kreatívcov na tvorbu obsahu a keď je treba, prizýva si kreatívnych spolupracovníkov. Na odovzdávaní cien IPA si OMD odniesla zlato za svoju prácu pre Daciu vo Veľkej Británii, ďalšie zlato za aktivitu Manning Gottlieb OMD Specsavers, striebro za easyJet a bronz za McDonald´s v Dánsku.

To všetko prichádza po ťažkom roku, kedy sa plánovaná fúzia materskej spoločnosti OMD, Omnicom a Publicis Groupe - z ktorej mala vzísť Publicis Omnicom Group, v máji zručila.
Ale Mendonca tvrdí, že táto udalosť mala na OMD malý dopad. "POG nás v skutočnosti neovplyvnila," hovorí. "Rozhodli sme sa, že sa budeme naďalej nesutále sústrediť na našich klientov a na biznis - nenechali sme sa tým rozptyľovať."

Keby sa boal fúzia uskutočnila, OMD by sa bola možno spojila so ZenithOptimedia patriacou Publicisu. To, že obchod padol, muselo byť úľavou? "Neviem, či mi odľahlo, " hovorí.
"Jednoducho som nemala pocit, že by bol podstatný rozdiel v tom, čo robím."

A čomu teda pripisuje víťazstvo v súťaži? "Myslím, že sme cenu získali vďaka schopnosti skutočne využívať dáta na vývoj efektívnejších kampaní a vznik ideí v reálnom čase. Pozerali sme sa na počet zákazníkov v obchode, počet cestujúcich v lietadlách easyJet, na záujem o informačné materiály a testovanie jazdy pri Dacii", hovorí. "Zbierame dáta a meníme kampane za pochodu pre zlepšenie ich efektivity."

Mendonca bola svedkom transformačného vplyvu digitálnej revolúcie na médiá. Sieť vybudovala 65 pobočiek v 56 krajinách a má klientov ako PesiCo, Apple, Disney, McDonald´s a Renault Nissan. OMD je najväčšou sieťou v regióne EMEA podľa fakturácií, s objemom mediálnych nákupov 18.8 miliárd USD v roku 2013 (podľa Recma).

Hovorí, že operačný systém OMD Vision, ktorý sieť zaviedla v tomto roku, je navrhnutý tak, aby mediálny plánovači mohli automaticky sledovať efekt svojich kampaní na tržby, na rozdiel od staromódneho spôsobu merania mediálneho pokrytia a povedomia.

Toto zvýšilo dôraz na efektivitu spôsobom, ktorý predtým nebol možný. "Dnes máme dáta na to, aby sme klientom prinášali takúto zodpovednosť. Predtým ste nemali takú škálu dát, aby ste vedeli povedať, že vašich 10 miliónov libier prinieslo 15 miliónov v tržbách," vysvetľuje.
"Dnes máme schopnosť ukázať klientovi lineárny vzťah medzi marketingom a výsledkami."

Ako dcéru lekárov z Portugalska a Indie Mendoncu fascinovala reklama. Strávila jedno leto prácou pre Y&R. Po štúdiách sa zamestnala ako TV nákupca v CIA Media Networks (dnes MEC) a neskôr bola strategickou plánovačkou v Leo Burnett.

Verí, že tieto roky jej dali dobrý základ v dátach, nepr. pri sledovaní televíznych overnights, čo sa jej zišlo počas digitálnej revolúcie.

Mendoncu potom oslovila rozhlasová sieť Capital, v ktorej sa stala strategickou marektingovou riaditeľkou. Do OMD pišla v roku 2002, krátko po založení na post riaditeľky pre Business Development. Priviedol ju Colin Gottlieb, zakladateľ Maning Gottlieb OMD, ktorý mal za úlohu vytvoriť európsku sieť z mediálnych oddelení v BBDO, TBWA a DDB.

V roku 2007, tesne pred "najhoršou recesiou", akú si kto pamätá, sa Mendonca stala prezidentkou. Bolo potrebné firmu zmenšiť. "Museli sme prepúšťať, ale prepúšťanie bolo v súlade s našou víziou," hovorí. "Je to proste tak - aby vaša organizácia bola zdravá, musíte robiť aj ťažké rozhodnutia. Ale myslím, že sú potrebné na to, aby sme zostali silnejší, šikovnejší a zdravší."

Na svojej práci miluje diverzitu a navštívila všetkých 56 trhov, na ktorých OMD funguje:
"Nabíja ma, keď sa s manažérmi v jednotlivých mestách môžem rozprávať o ich špecifických problémoch."

A teraz, keď je fúzia POG minulosťou a získala cenu IPA Effectiveness Network of the Year, Mendonca ďalej zmazáva rozdiely medzi kratívnymi a mediálnymi sieťami.


www.facebook.com/OMDSlovakia
www.linkedin.com/company/omd-slovakia
www.twitter.com/OMD_Slovakia
www.campaignlive.co.uk/news/1320450/omd-celebrates-network-success-
mendonca/



SPÄŤ



Headlines


HEADLINES


Hlavné menu


Navigácia stránky